Cameron Highlands, fortfarande

Ber om ursäkt för kort inlägg men måste bara skriva (ja måste o måste, men ja sitter lite fast här i en stol eftersom mobilen laddas, uttag finns bara i allrummet utomhus, haha!). Nå vart var jag? Jo just det.
Geckoödlor kväker omkring mig. Underbart ljud! Jag älskar verkligen att bara sitta här och lyssna på djungelns alla ljud. Tror jag kommer trivas ganska bra, eller som fisken i vattnet rättare sagt, när ja kommer till Indonesien. Men ja, först ska jag ta mig dit. 10 timmar buss imorgon mot Singapore, flyg från Singapore söndag kväll, anländer Jakarta runt 22, sova på hotell fram tills nästa flyg lyfter vid 5:40. Jag ska alltså vara på flygplatsen senast 4:30. Japp, ja känner att ja behövde klaga liiiite om det. Men men!
Inlägget blev visst rätt långt ändå. O nu äre catfight under min stol, jösses!!! Men de verkar lugna sig ngt. Nu ska vi kika på film! Puss!

Cameron Highlands

Halloj!

Nu sitter jag här på vårt hostel, lyssnar på gitarrspelande. En kille som har lärt sig spela I'm yours idag, nynnar på den hela tiden nu, även då han inte spelar. :P Men jag trivs, som tusan! Imorgon ska jag åka buss ner till Singapore, 10 timmar. Börjar tio på morron, hade föredratt nattbuss men det fanns inte :P nu mat! Ha det fint allihop! Puss!

Kylig kväll bland bergen..

Det är faktiskt lite kallt här bland bergen i Cameron Highlands. Skönt som tusan!! :) det var nog bara det jag ville säga, haha!

Eller ja, idag har jag sovit till o från hela dagen. Träffade på en tysk kille, Stefan, som ja åt mat med också. På bananblad! O jösses vad mkt mat vi fick, jag åt hälften o kände att jag höll på att spricka, haha! Nu ska vi kika på lite film iaf. Imorgon ska vi på djungeltur :) puss!

Cameron Highlands, trötthetsbakfylla

Halloj!
Nu sitter ja på Starbucks i Tanah Rata, Cameron Highlands i Malaysia. Bussen gick från Kuala Lumpur 8:30 i morse, då mådde jag tiptop (not). Igår gick jag iväg o åt middag me de tre tjejerna på en marknad, sen köpte jag mig en rryggsäck o sen hamnade jag i baren på taket på hostelet. Hur trevligt som helst! Vid tio var jag dundertrött o gick ner för att borsta tänderna, men väl där med tandborsten i munnen blir jag övertalad av Alex, som jag träffade allra första dagen i KL, att fälja med upp igen. Mina argument om att jag var trött o gammal funkade inte, o när ett par shottar whiskey erbjöds var jag ganska lättövertalad, haha! Vi o ett par andra som också satt där uppe drog vidare till en reaggebar, tjöta massor. Sen trodde jag att vi skulle tillbaka till hostelet men hamnade istället vid en utomhusbassäng, haha! Så det blev ett kvällsdopp. Eller morgondopp kanske är ett mer passande ord.. Inte många timmars sömn inatt inte, men kul som tusan hade jag! :) klockan är tre (på eftermiddagen) här nu och jag kommer gå o lägga mig så fort ja kmr tillbaka till boendet.. Får se om jag vaknar mer idag.. Haha!

imorgon tänkte ja åka iväg på ngn sorts djungelvandring :) ska boka senare idag så vi får se va de blir! Hoppas ni har de bra! :) Puss och kram, skumbanan!

sentimental.

Om du inte vill läsa ett inlägg fullt av klagomål och hemlängterier, sluta läs nu. Ni andra, skyll er själva!
Facebook är bra till mycket och dåligt till så mycket annat. Nu sitter jag här och längtar hem, på något sätt saknar jag till och med Vetlandasommar. Tänk vad mycket roligheter man hittat på under dessa somrar, och i somras va ja bara i linkan heeeeela tiden (inte fy skam men det är inte riktigt samma sak om ni förstår). Oh well, visst har ja de bra här, och i Linköping också för den delen, men ibland saknar jag Vetlanda också. Speciellt den tiden som va dären gång. Undrar hur världen sett ut om jag stannat kvar där? Hm. Det vet man aldrig.

Det finns vissa mänsker som pånågot vis växer i sig själva men djupt där inne är precis som förut. Jag känner ett par såna och jag önskar innerligen att de någon gång lär sig hur de borde vara.

Men vet ni vad, det är inte fy skam att vara här. Ikväll ska ja ut o äta me tre tjejer, samma som igår. O sen ska jag sätta mig i baren här på taket och tjöta med en som jobbar där, han som hjälpte mig hitta min säng igår när ja var toktrött. Finns så sjukt mkt trevligt folk här och ja, jag njuter av varje sekund trots den där hemlängtan. Jag inbillar mig mest bara, för ja längtar inte efter de där sakerna egentligen. Men de e väl lite trygghet jag saknar, så Linus fåår komma hit tycker jag :)

över och ut!

Kuala Lumpur, Malaysia

Hej hopp i lingonskogen!

Nu är jag i en storstad (igen) och andas in avgaser till höger o vänster (igen). Men jag måste erkänna att jag trivs, trots att jag är här själv (!). Alla, ja verkligen ALLA, är helt sjukt trevliga och hjälpsamma! Har inte mött ett enda tjurhuvud än så länge! Visserligen är många försäljare väldigt på, och inkastare har i princip varenda restaurang, men i övrigt äre helt underbart! Malaysianer är betydligt bättre än ja trodde, haha! :)
Idag har jag gått runt i Lake Gardens, en park typ med olika saker att se. Bland annat moskeer, museum, fågel- orkide och fjärilshus. Orkideerna var sjukt fina! Och fjärilarna likaså :) Fåglarna tittade jag aldrig på, tyckte det kändes rätt sjukt att så många olika sorters fåglar var samlade på så liten yta.. :(
Sen gick jag vilse (trodde verkligen att ja visste exakt vart jag var men nej, haha). Det var lunchtid o ja hittade ett ställe där de serverade ngn sorts buffe med ris under ett tak, typ som ett stort partytält utanför ngn byggnad, såg ut som en stor kontorsbyggnad. Där satte jag mig som enda vit, ganska mkt blickar o frågor, men alla var trevliga :) Fick i mig lite mat, som jag bestämt sagt inte skulle va så stark (o de va de inte heller!). Men ja, jag vet inte riktigt va de va för nåt, kött i soyasås o kyckling (tror jag). Haha!
Nu har ja precis vart uppe i ett jättehögt torn (420 meter). Kul med utsikt :) Nu sitter ja på Starbucks o vilar bena lite. Ska till busstationen sen o fixa biljetter till imorgon :) Allt känns, som sagt, bra än så länge! Hihi!

Hoppas ni har de fint där hemma, tänker på er! (och hoppas du har de bra där uppe också, hoppas du är med mig o ser allt jag varit med om!)

blandade bilder! :)

Phi Phi Islands, kort tagna under en dagstur med bat runt oarna.
En litet regnovader kom och halsade pa, men det regnade inte sa lange som tur var (men havet vagade sig, haha!)
Solnedgang, Phi Phi Islands.
Varldens storsta Egon hittade jag pa en resebyra i Phuket Town! 15cm lang och jattetjock (fast det sa jag inte till honom). Egons farfarfarfarfarfader kanske?
Jag som Tuk Tuk forare i Chiang Mai! :D
Nu gar internettiden ut, ha det sa bra! Puss och kram, skumbanan!

Chiang Mai.

Jag är väl medveten om att jag inte borde klaga, men just nu känns det som att jag har 40 graders feber, svettas, fryser o yrar. Antagligen äre bara värmen i kombination med för lite vätska, men jag mår strunt ändå. Aja, de rer sig under dagen :)
Igår följde jag med en kinesisk malaysian till en marknad, jättekul! Provade lustig mat också, vet fortfarande inte mer än att det var ngt från en gris.. Haha! Han är lite lustig men de får man ta, är en väldigt annorlunda kultur där har vi kommit fram till. Jösses vad glad jag är att jag bor i Sverige! För 10 år sen mördades massor (tusentals) kineser i Indonesien just bara för att de va kineser.. Hur sjukt är inte det?? Och för 10 år sen!!! De vettitusan om vi i västvärlden ens hört talas om det.. Inte jag iaf (vad jag minns).

idag ska jag dra runt på stan, gå i secondhand-bokaffärer o lukta (det luktar huuuur gott som helst!). Chilla, samma sak imorgon, om jag inte tar mig till en elefantpark imorgon, det var dock ganska dyrt så vi får se..

ha en fin dag hörrni! Puss och kram, skumbanan!

Chiang Mai, vegetariskt kafe utan sojamjölk

Halloj!
Nu sitter jag o dricker iste och äter kaka (mums!) på ett vegetariskt cafe. Hade gärna haft en islatte framför mig men dårarna här har bara vanlig komjölk. Vill vegetarianer verkligen dricka sånt? Hmm.. :P
idag har jag tvättat, allting i samma maskin bara pga snålhet (dumsnålhet). Alla ljusa kläder går i en lätt rosa nyans numera, haha! Och jag som gillar rosa också.. Passande! Får ta o rensa lite i packningen innan hemresa tror jag bestämt.. :P
Tog mig iväg med tuk tuk till Air Asias kontor här i Chiang Mai, väntade ungefär en timme innan jag fick biljetten till Kuala Lumpur bokad, åker på tisdag (alldeles själver!). Det bor en malaysian (ja, en kille från Malaysia) i mitt rum (4-bäddsrum). Han tipsade om Penang eftersom han kom därifrån och att jag borde flyga dit, men jag insåg idag att det finns inte tid.. Vill till Cameron Highlands och de ser ut som att de blir KL och detta innan flyget går mot Indonesien och Volontärarbete :) får se om det hinns med innan hemresa kanske? Vem vet :)
efter att resan va bokad har jag bara strosat runt (inte gått vilse en enda gång!!!). Det är så fint här, gick ut till floden och när ja vände mot staden igen såg man bergen sträcka sig mot himlen bakom stan.. Helt underbart!! Dock är ju trafiken helt störd här, avgaserna gör mig snurrig i bollen. :P

ikväll kanske ja ska på lördagsmarknad, eller så väntar ja med det till imorgon då guiden vi hade igår sa att söndagsmarknaden var bättre. Får se hur trött ja är ikväll :)
Hoppas ni har de bra där hemma! Tänker på er :) puss och kram, skumbanan!

Chiang Mai, 2 dagars trekking

Halloj! Nu sitter jag på en restaurang i Chiang Mai som har fri WiFi! Ätit lökringar och burgare (redig thaimat vettni), haha! Igår åkte vi iväg på djungeltur, 2- dagarstrek. Blev hämtade på värt hostel, A Little Bird, vid nio, åkte runt i stan hur länge som helst (typ) o hämta upp andra också, 12stycken tillslut! 7 tyskar, 1 fransman, 2 spanjorer som inte kunde prata engelska, alls, och vi två svenskar. Ett tevligt gäng med världens gulligaste ledaare, Rambo. Och en japan som inte kunde så bra engelska (typ lärling). Började med elefantridning. Delade tankar om de där, var sjukt kul att faktiskt få sitta på en elefantrygg, men samtidigt lite vemodigt då de ju faktiskt ska vara vilda.. O sen fanns de en mamma med en unge också, ungen hade en kedja om foten som satt fastkopplad i mamman, så fort mamman gick iväg var ungen tvungen att haka på.. :( även då han satte sig ned ibland, eller ville bada lite eller äta.. Usch och fy, de va inte kul att se. Men lärorikt!
Efter elefantridning va de dags för promenad, 3 timmars djungelpromenad uppför berg, jobbigt!! Svetten rann.. Tur att vi fick sitta o pusta lite emellanåt :P Rambo (guiden) gick i flip-flop, helts sjukt med tanke på vilka stigar vi gick på, höll på att dratta ikull fleeeera gånger, och gjordet också en gång :P fast baraa så ja satte mig ner, inga skador! :)
tre timmars turen tog oss iaf fram till boendet, en bambuhydda med två toaletter i skjul. Rinnande vatten fanns iaf! (och husdjur i duschen likaså! Mums!). Fyra, fem kattungar fanns de också, urgulliga! :) fick oss lite kvällsmat, satt o tjötade och löste kluringar guiden Rambo hittade på. Urmysigt! Dags att sova, en fem centimeter tjock madrass på palmbladstäckt bambugolv. Det var precis lika skönt som de låter :P men vyerna vi sett under promenaden vägde upp, flera gånger om!!! Att se molnen slingra sig runt bergen, helt otroligt! Synd bara att min kamera valde attt ladda ur natten innan vi skulle iväg :P så blev bara mobilbilder.. Men aja, de får la gå :) de finns ju i huvet om inte annat!
frukost vid nio idag, rostade mackor och ngn sorts äggröra. Sen besök vid vattenfall, jättefint! Fick mig att drömma om Niagarafallen... Dit ska jag någon gång! (gärna med den där plutten Linus också). Sen lite mera djungelpromenad, mat och besök i byar. Sedan stannade vi till vid en flod där vi åkte gummibät (rafting). Helt sjukt! Flytbäst och hjälm, en paddel i handen. Sen va de bara att köra! :P 7 personer i varje, en guide längst bak som sa ät oss vad vi skulle göra. Eftersom det är regnsäsong nu står vattnet jättehögt så vi fick paddla en bit, sen hoppa upp o gå en bit på land för att sedan hoppa i båten igen. Sedan fick vi hoppa i floden o flyta med en bit! Haha! Försökte stå på botten - det gick inte pga strömmen... Fick kämpa som en dåre för att komma iland! Haha!
Efter att vi duschat av oss den värsta skiten åkte vi mot Chiang Mai igen, var vid vårt hostel runt fyra. Har verkligen haft underbara dagar! Kändes bra att komma iväg lite o släppa tankarna.. Men jaa, släpppa dem helt kan jag inte. Men det känns bättre nu, det är bäst såhär :)
Wherever I am you'll always be more than just a memory, if I ever leave this world alive
nu ska jag dricka upp min öl och sedan gå och utforska staden lite, det är redan mörkt här så de blir nog bara en kort sväng, även att klockan bara är sju :P
Puss och kram, skumbanan!

Chiang Mai, Thailands grönaste stad?

Hej gott folk!
Nu sitter vi på A Little Bird Guesthouse i Chiang Mai, norra Thailand. Flög hit från Phuket idag, jag log (inombords iaf) hela vägen från precis innan landning till hit. Det är sååå fint här! Dimmiga gröna berg, hela landskapet var grönt och jösses ja, det är himmelriket tror jag. Imorgon ska vi ut på 2-dagars trekk i djungeln, rida elefant och sova i djjungeln. Nu ska vi iväg o äta lite, utforska staden. Skriver mer senare:) Tack alla underbara vänner, för övrigt. Ni är verkligen världens bästa! Puss

Phuket Town, sista dagen

Halloj!
Idag ar vi fortfarande har i Phuket, trots att vi inte tyckte staden va sa mycket att ha. Vi bestallde flygresa mot Chiang Mai imorgon, flyget lyfter vid 10 o ar framme 12:40. Sen are aventyr i djungeln som galler :)
Fick trakiga nyheter hemifran igar, nagorlunda vantade men slog anda ratt hart. Idag ar ingen rolig dag, far se hur det gar framover. Det loser sig nog, men hade garna haft ett par valkanda armar om mig. Aja, far val krama om en apa i djungeln eller nagot :) Det ar battre sahar, det maste jag intala mig aven om det gor ont.
Ater till att gora ingenting, hela dagen lang. Jag gillar sana har dagar. Chillidill och tankar. ♥
Onskar bara att det inte va sa himla langt hem just nu..
Hoppas ni har det bra i Sverige! Jag skriver mer en annan dag..

Phuket Town, stad i regn (inte ljuuuuus, haha!)

Börjar skratta lite åt rubriken, och längta hem lite. Men när jag längtar hem får jag tänka att hemma är bra, det finns kvar. Och visst är det bra med lite hemlängtan? Det betyder ju att jag trivs! :) men hur kan man inte trivas bland så underbara människor jag umgås med? Speciellt den där Linusen, han är fin han! Hihi!
Nä, nog med struntprat. Vi åkte till Phuket idag från Phi Phi, en båtresa på ett minst sagt stormigt hav. Folk spydde till höger o vänster, tur att båtpersonalen delade ut plastpåsar iaf! Haha! Men mot slutet av resan började det lukta (jaja, nog med detaljer.. Haha!) så jag följde med de som satt breve mig upp på båtens tak, utomhus, härligt! Sen gick vi i land, haffade en taxi och åkte till ett hostel som Lonely Planet tipsade om i Phuket Town. Helt ok, ganska enkelt. En säng, fläkt i taket, garderob och turkosa väggar. Phuket Town är lite lustigt, jag och Robin gick skiljda vägar på dagen och ingen av oss tyckte att staden eller människorna va särskilt tillmötesgående, engelskan är inte så bra här.. :S o ja som trodde hela Phuket skulle va fullt av turister.. Men ja, vi är ju inte vid stränderna heller, det är väl där de håller till!
vi tänker oss stanna här i Phuket imorgon också, sen har vi lite olika ideer. Många ställen lockar och vissa leder till vägar där jag kommer vara själv. Det känns lite skrämmande att resa heeelt själv, speciellt när jag inser hur längt det är hem, men samtidigt, allt jag oroar mig för kan hända hemma i lilla Sverige också. Så vad har jag att vara rädd för egentligen? Så länge förnuftet är med borde de gå bra :) Bara försöka peppa sig själv! Är idag två veckor kvar innan volontärarbetet drar igång, jag ser fram emot att börja sååå sjukt mycket nu! Speciellt när Karin börjat sitt i Kambodja :) hihi!
Men men. Nu ska vi betala fikat snart och sen får vi se vad kvällen har att erbjuda. Klockan är snart fem så kanske ska iväg o äta nägot snart :) ha de fint! Puss och kram, skumbanan!!

Phi Phi, sista dagen

Halloj!
Nu har jag varit pa Phi Phi i tva dagar, igar tog vi det bara lugnt, lag pa stranden, gick runt o tittade och jag fick thai-masage (haha!). Det var faktiskt ganska skont till och med :P Pa kvallen tankte jag tagit det relativt lugnt men traffade pa ett par sjukt harliga manniskor fran England som jag satt o pratade med! Mycket trevligt!:) Idag hade vi bokat en batresa med avgang vid tio, motas halv tio, och tillbaka i hamnen vid sex (blev halv sju). Jag hade bara en hotellnatt bokad pa mitt stalle sa jag skulle till Robins boende och lamna ryggsacken innan vi akte ivag, sa tidig morgon (inte kul!). Akte runt oarna pa Phi Phi, titta pa apor pa Monkey Beach (sorgligt... stackars sma apor!),  snorkling och lite kajakning. Fick simma i ett stormigt hav mot klippor for att ga en stig mot Maya Bay (livsfarliga klippor!! Och stenar overallt som man skulle kliva pa i vattnet. Men alla klarade sig, vi va ju inte direkt de forsta som besokt stallet om man sager sa....). Men snorklingen var saaaaa fin!! En helt annan varld dar nere, jag vill ta dykcert! Och enligt dykinstruktorer jag pratade med igar ska det inte va ngn fara att ata malaria-profylax:) Sa vi far val se! hihi
Nar vi kom tillbaka va vi svinhungriga, sa nu har vi atit pizza och druckit en ol (jag blev snurrig efter halva, nagot slut idag?). Sen bokade vi bat till imorgon mot Phuket, aker vid nio harifran. Ska bli bra:) Kollar pa flyg mot Chiang Mai nu ocksa, funderar pa att dra dit fran Phuket. Mycket planer :)
Skriver mer en annan dag!

Phi Phi - en lustig o

Jag tog mig hit! Det regnade i morse, sa jag var osaker pa om baten skulle ga hit men som tur va slutade regnet och batturen var solig och fin! (Inte sa bra for min solbranda hy men skont for sjalen). Traffade Robin nar jag kom fram. Vi lag pa stranden ett tag men Robin gav upp och sedan jag ocksa. Nu ska jag snart skypea med mamma! :)
Jag langtar hem helt sjukt mkt sa fort jag blir ensam har nere, nu ar ju resesallskapet inte sa langt borta men anda. Jag langtar hem men det ar bara att leva med! For har ska jag stanna ett tag till! Ja, kanske inte pa denna on da, ar verkligen precis som alla sager - bara en massa turister oooooverallt! Och hur mycket affarer som helst. Men det var valdigt fint precis nar vi korde in med baten iaf, alltid ngt! :)
Imorgon kanske vi ska ta en battur runt hela Phi Phi, en halvdag typ. Sen antagligen stanna en natt till for att sedan aka till Phuket (tror jag).
Nu ska jag hitta ngt att ata!

krabi

Hej hopp! (igen). Livet här är lite speciellt, vid halv två idag åkte robin iväg mot Phi-Phi själv och jag stannade här. Till en början kändes det helt ok att vara för mig själv för första gången på en vecka, sen fick jag lite ångest o började längta hem. Det va helt sjukt lätt att komma in på spåret "det är så synd om mig, jag vill hem nu". Men egentligen, de e inte så synd om mig. Jag sitter här, i nästan 30 gradig kvällsvärme, visst jag har massa mygg omkring mig, men hur bra har jag det inte? Så jag bestämde mig för att sluta tycka synd om mig själv och börja njuta av tiden istället. Sen började ja må illa, men lite magsjuka här kändes ändå bättre än att ha detsamma i Sverige, även om ja saknade Linus helt sjukt mkt, ännu mer än ja brukar. Men nu mår jag bra igen och imorgon åker jag till Phi-Phi, ön utan vägar. Det kmr bli så bra! Och känns bra att ha testat på att vara lite själv också, som en mjukstart sådär. :)

oh well, nu ska jag fortsätta läsa lite bok, packa ihop mina grejer, ta hand om myggbetten och ladda för båttur imorgon. Åker 8:30 så blir liiiiite tidigare än ja vart van vid, haha!

hoppas ni har det bra i Sverige, ni anar inte hur mycket jag tänker på er! :)

krabi, baan to guesthouse.

Hej hopp i lingonskogen! (ja här finns inga lingon, men de kunde funnits!) . igår åkte vi från Pa-Ngan Cabana Resort på ko Pa-Ngan mot Krabi. Bokade resan dagen innan, hon vi bokade av sa klart och tydligt att vi inte fick hoppa på någonting annat än en toyota modell vanlig bil ( de flesta bilar här är typ jeepar, ofta ngn sorts minibuss med flak bak där två bänkar finns att sitta på samt ett par stänger i taket att hålla sig i). När vi stått o väntat i ca 20 min kommer en minibuss (inte toyota) o säger att vi ska hoppa in, aja tänker vi, bäst att ta sig mot båten iaf! Vi stannar till vid resebyrån där de som redan sitter i bussen får sina biljetter, vi får inga utan har bara ett handskrivet kvitto som bevis på att vi ska med på båt och buss mot krabi... Men! Det gick fint, efter lite köande i solen på piren fick vi stickers på tröjan och biljetter i handen. På båten träffade jag två svenska tjejer, jennie ich emma, trevligt att prata lite svenska igen, och trevliga va de också! :) de hoppade av vid ko samui, jag stannade ändå till surat thani, en båttur på ca 2 timmar på deck i strålande sol = kräfta. Min näsa är som rudolfs och min armar ömma. Men solen va härlig iaf :P blev avputtade från båten, var tvungna att gräva fram väskorna själva i berget de byggt av dem. Inknölade i en trång buss utan ac och iväg mot en plats mitt ute i ingenstans, en timmas busstur. Till mig sade sedan en "reseledare" att vänta i ett slags hus där de hade mat och vatten att sälja. Jag ställer mig i kö, robin kmr springandes efter mig och säger att vi ska åka nu!!! Panik, in i en minibuss, pratar lite med dom som sitter på den, alla ska inte till krabi... Oro!!! Åker ca 30 min, slutar med att åka in på en bakgata dår vi blir avsläppta.. Ser iaf en buss och efter många om och men är det den vi ska med. Bussen står på tomgång över en timme innan vi ska åka och vi ska knö in väskorna i den.. Det är tillslut 6-8 turister och resten thailändare på bussen, färden skulle ta från elva till åtta men vi var inte framme förrän tio. Blir avsläppta mitt i iingenstans, åker in på en gropig grusväg, får boka hotell, blir körda dit. Hotellet är faktiskt fint! Så, det var ett jädra äventyr igår kan jag säga.. Haha! Idag åker robin till Phi-Phi, jag stannar här en natt till. Får se vad morgondagen har att erbjuda :) min panna vill inte ha mer sol, så stannar nog inne ett tag :P . Hoppas ni har det bra dår hemma! Tänker på er :) (speciellt på dig, Linus. Min fina!) . Nu ska jag torka biljetterna, en vattenflaska läckte ut i väskan innan idag.. Haha! Klockan är tjugo i ett här btw :) . puss och kram skumbanan!

en liten bildkavalkad:)

Och ja, en liten en blir det! internet ar inte riktigt som hemma, men strommen ar igang an sa lange iaf! :)
Var strand utanfor hotellet :)
Tog bild pa vagen under moppetur, detta ar nerat...

Detta ar samma vag, at andra hallet. Och detta ar inte den varsta lutningen! haha! :P

Over and out!

Ko Pa-Ngan, sista natten

Hej hopp!
Idag har vi vart ute och kor moppe heeeeela dagen (eller ja, sen tolv ungefar fram till nu, klockan sex). Akte ner mot Hat Rin, dar Full Moon Partyt var, ganska lugnt nu, haha!
Sen akte vi uppat on igen, vi bor ganska langt norrut, och sen fortsatte vi upp nastan langs upp, och sen akte vi tillbaka. Stannade pa ett par stallen, akte pa en jaaatteliten vag ocksa, var borta pa ett par stallen ocksa (battre an farthinder, haha!). Backarna va helt sjuka pa vissa stallen, 20% lutning pa manga.. Ganska konstig kansla att sitta pa moppe och hoppas pa att den inte ska valta bakat nar man aker upp.. :P men de gick ju bra! :D
Imorgon aker vi till Krabi, far se hur vadret ar pa den sidan av Thailand. Nu ar vi ju pa ostsidan dar vadret sags vara battre an pa vastsidan, men vast ska ju vara "finare" sa vi testar!
Vadret ar iaf bra har, vi har det varmt och skont men inte for varmt sa det ar helt underbart!
Facebook vill bara funka ibland pa dessa datorer, det ar lite jobbigt sager jag (som ar nagat av en facebooknord - i know!).
Men men, nu ska jag forsoka starta om datorn och sen kanske lagga upp ett par bilder:)

Ko Pa-Ngan, dagen efter Full Moon Party

Hej gott folk! Nu are tisdag och igar var det Full Moon Party.
Och nu gick strommen for en kort stund, haha!
Aja, igar var det fest. Neonfarg pa armen, en ol i naven. Satt bak pa ett flak med tre grabbar nar vi akte in mot Full Moon Party- stranden, astrevligt! Fick sedan byta till en tuk-tuk modell storre (typ buss med oppet bak med saten). Dansade som en tok och tiden. och ja, nu gick str;mmen igen, fast datorn verkar funka. men morkt are! haha!
Dansade, traffade massa folk och sag tillslut efter en del overtalande fran en kanadensare, soluppgangen vid sex pa morron. huuuuur fint som helst, asglad att jag lat mig overtalas! :) men ja, ganska trott nar ja kom till sangen halv atta i morse.. :P

har varit asbakis idag, men de e sant man far ta. det var sol heeela dagen idag, innan har det regnat lite varje dag. klockan ar sju har nu, solen har gatt ner och ja, nar strommen kommer igang ska jag ga till rummet och vila. ata lite och sen ladda for morgondagen, da ska vi hyra moppe o kora runt pa on!
jag har det dunderbra har, bara sa ni vet :)
Puss och kram!!

Ko Pa- Ngan, dag 5

Nu har vi aentlignen tagit oss fram till Ko Pangan, det tog oss over 18 timmar (12 timmar buss och 2 timmar bat, men en maaaassa vaentande i mellan, haha!). Nu aer vi haer iaf, och regnet har foljt efter oss!
Sa, vad har vi gjort de senaste dagarna? jag ska forsoka komma ihag.
I torsdags kom vi ju fram, som jag redan skrivit. Gick runt pa Koh San Road, "backpackergatan" i bangkok, ganska trevlig faktiskt! at god mat o tjotade!
I fredags taenkte vi borjat dagen med Grand Palace, tji fick vi da det visade sig att det bara var oppet efter tva for icke-thailaendare. Blev "tipsade" av en thaiare att aka till massa buddhor (en hooog och en stoooor sittande). Fick tag i taxi utanfor hotellet och ja, vi blev skickade till massa (=2) butiker for att "lookilooki no buying". jaja, vi fick ju se det vi skulle iaf! Dock inte Grand Palace, haha! Badade lite i hotellets pool :) Tog oss iaf ut till en nattmarknad runt Silom Road, typ pa andra sidan av Bangkok, men vi aer ratt sakra pa att vi gick fel da vi kom till en gata daer massor av tjejer satt uppradade istaellet.. eller det kanske va de marknaden gick ut pa? :P Efter nattmarknaden akte vi tillbaka till Koh San Road, drack ol o lyssnade pa livemusik, naestan som pa Irland! (fast haer va de lite varmare och fuktigare!) Jaettetrevligt!
Bk och sen hemgang mot hotellet, trodde jag (haha!) Men de blev strippklubb istaellet (JA, du laeste raett). Det var, ja, intressant. Och ett minne for livet. Det aer nog allt jag har att saega. Josses amalia, haha! (Och nej, vi va inte daer sa laenge, tro inget nu! hahahahaha!).
Igar, lordag, var vi faktiskt pa Grand Palace! Men innan vi kom in dit blev vi "ivaglurade" pa en battur pa kanalen i Bangkok, fick se en livslevande komodovaran, helt sjuuuuuukt stor! Trevlig aktur trots att de blaste lite (= vagor). Grand Palace blev det tillslut iaf! Och jaedrar va fint det var, taenk att folk faktiskt satt alla dessa blaenkande mosaikskivor pa byggnaderna.. Och STORA va de! Vi gick runt med ryggsaeckarna HELA dagen eftersom vi checkade ut fran hotellet pa morgonen, tungt som fasen, haha!
Akte runt lite, gick runt lite till och sedan satt vi pa en minibuss pa vaeg mot en stor buss som skulle ta oss till Ko Pa-Ngan daer vi nu sitter. Vi akte 17:30 igar och kom fram efter tolv idag. Sova pa buss aer ingen hojdare, men de funkar! Vaegarna haer aer faktiskt helt ok :)
Det regnar lite haer ocksa, precis som i Bangkok. Men vad gor de naer man kan se palmer, hav och sandstraender? Imorgon aer det Full Moon Party haer, kommer bli ett jaedra drag! Kanske ska hyra scooter och ta oss runt on naon dag ocksa, har en bungalow bokad i 4 naetter.
Ja, de var nog allt for nu. Bilder och sant kommer efterhand, (inte idag med andra ord, :P). Vi har det kanonbra och allt har gatt naestan lite for bra aen sa laenge! Hoppas ni har det asbra hemma i Sverige ocksa!!! :D:D:D
Puss och kram skumbanan!

Bangkok, dag 2

HEJ!
Igar landade vi i Bangkok, tidigt pa morgonen hoppade vi av planet, helt groggy efter att knappt sovit en blund pa vaegen. Aksjuk vart jag ocksa, precis naer vi skulle kliva av planet, men det gick ju over :)
Alla vaeskor var med och in i landet fick vi komma, allt har gatt sa bra hittills! Hotellet vi bor pa, Royal Hotel, aer sjukt fint, har tillochmed pool som vi badade i idag.
Igar naer vi kom fram till hotellet sov vi, vaelbehovligt! Sen tog vi en promenad till Kho San Road, tog det mest lugnt. Idag har vi varit kulturella, tog taxi fran hotellet, 300 Baht for 2 timmars akande, inte sa farligt egentligen men fick inte sa mycket valuta for pengarna direkt da vi blev tvungna att ga in i tva affaerer for att taxichaffisen skulle fa bensinpengar (?!). Men ja, vi fick ju se nagra buddhas iaf! och taxiresan var nagot baettre aen den igar med tuk-tuk i sporegn... Fick halla i sig for glatta livet och inte bry sig sa mycket om man blev aennu mer blot pga att han korde i vattenpolar... (haha, polar! :P).
Ja men som sagt, vi har det bra iaf trots regnrisken haer. och forhoppningsvis drar vi till Pag-nagn imorgon for fullmoonparty pa mandag!
Puss och kram!

eftersom bilderna fick censureras...

Alla inblandade, TACK för en underbar inflyttningsfest! Så sjukt kul att träffa er alla igen! :)
Och ja, låten gör att jag skrattgråter. "det är fest nuUUUUuuuuuUU". Ni är guld värda!!

imorgon. IMORGON?!

Det är alltså redan tisdag. Och imorgon är det onsdag.
Jag får ont i magen när jag tänker på det. Ont i magen av oro och förväntan.
Imorgon åker jag till Bangkok och är borta i 3 (tre!!!!) månader (nej, inte veckor. månader. herregud!!).
Kommer jag sakna ihjäl mig efter min underbara Linus? -Öhh, jaa.
Kommer jag vilja åka hem i övermorgon? -Jaaaaaaaa.
Kommer jag göra det? -Nej.
Usch. Nu har jag en jävla massa ångest. Och ont i magen. Får se hur mycket mat jag får i mig idag.. :P
Men fyttirackarn vad KUL det ska bli!!!!!! Det ska bli helt sjukt underbart att äntligen få komma iväg, bort från Sverige och faktiskt seeeeeee saker! Sen att jag kommer vara nervös och vilja åka hem typ varje dag är ju en annan sak. Vi får se hur det går :P
Ska försöka att inte sakna ihjäl mig bara. :)

drömmar.

Innan jag vaknade idag drömde jag att jag klippte mig själv, jättefult. Kunde inte få till allting i samma längd, inte ens när jag verkligen försökte.
Är detta ett tecken på att jag borde klippa mig? :P
Drömde även annat dumt, men det tänker jag inte skriva här för såna drömmar ska man inte ha :)
Har otroligt mycket pirr i magen idag, om en vecka har vi landat i Bangkok! Helt sjukt vad jag ser fram emot att komma iväg nu! Dock fajtas förväntningarna med oro, så fort jag ser den där underbara Linusen vill jag ju bara skruva fast mig i soffan och stanna hemma istället. Men de rer sig nog tillslut :) Han har ju ganska fullt upp nu när skolan har dragit igång :P
Idag ska jag stäääääda och fixa lite inför inflyttningsfesten på lördag. Jobbar ju imorgon så då blire inte mycket gjort :P
Ha en fin dag hörrni! Puss & kram!